?

Log in

No account? Create an account
January 2012   01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Varla
Posted on 2011.08.04 at 22:00
Tags: ,
http://www.delfi.lt/news/daily/education/ministerija-nenori-teikti-mokyklu-reitingu.d?id=48270785

Apie "gerą mokymo kokybę" labai mėgstama spręsti pagal egzaminų ir stojimų rezultatus. Kam??
Labai liūdna, kai vidurinio išsilavinimo tikslas yra egzamino rezultatas. Nes tai rodo, kad nesuprantama, kam tas išsilavinimas (ir vidurinis, ir pagrindinis) reikalingas. Ne, visai nebūtinai tam, kad įstotum į universitetą. Užteks to aukštojo mokslo kulto, pagaliau. Mokykla turėtų būti ne malūnėlis, "išmalantis" tobulus rezultatus skalėje nuo vieno iki šimto, o vieta, kurioje augantis žmogus mokosi būti laimingas. Mokosi būti reikalingas sau ir jį supantiems žmonėms. Gal jis išmoksta ne matematikos. Gal jis išmoksta pasitikėti savimi, nenuleisti rankų, būti kartu su kitais. Ar tai mažiau svarbu? O kaip tą išegzaminuoti ir kaip tą išmatuoti?

Gerai, skamba labai nekonkrečiai, tad tarkim taip: iš tiesų reitingavimas pagal egzaminų ir stojimo rezultatus neatskleidžia, ko ir kiek mokinys toje mokykloje išmoksta (prisiminkime, kad mokomasi ne tik "žinių", yra ir sąvokos "gebėjimai",  "nuostatos") ir kaip jis toje mokykloje jaučiasi. Ir taip, vienos mokyklos atsirenka stiprią vidinę motyvaciją turinčius mokinius, kitos tokios privilegijos neturi, tad jas lyginti negerai. Visokių mokyklų reikia. Reikia tokių, kurios mokinius atsirenka, nes tik taip galima iš tiesų atskleisti jų potencialą. Reikia ir kitokių, kur mažiau mokantys galėtų mokytis iš labiau mokančių. Bet ginkdie nesuveskime visko į egzaminų rezultatus. Jei būsime matuojami tik jais, bus labai liūdna.

Previous Entry  Next Entry